28.05.2008

Balıkçılar grevde

Cherbourg havası ne demek anlamaya başlıyorum galiba o güzelim güneşli günlerden sonra yine yağmurlu ve soğuk, yazı böyle geçirmeyeceğimizi söyleyin bana lütfen...

Balıkçılar grevde ve muhtemelen tüm avrupaya yayılacak bir grev dalgası bu. Hiçbir yerde balık yok hatta marketlerdeki donmuş ürünlerde bitti sıra kutu ton balıklarında. Grevin ilk günlerinde bedava balık dağıttılar benim payıma 1 kiloluk kocaman bir "Dorade" çupraya benziyo ve 2 tane "Bar"levrek düştü, kendim tutmuşum gibi sevindim normalde 35 euro filan ödemem gerekirdi, üstelik öyle kapışılarak değil herkes çekine çekine gidip istediği balığı aldı. Balıkçılar mazot fiyatlarının artmasından şikayetçiler ve Sarkozy'nin devreye girmesini istiyorlar ama Sarko kendi havalarında Rolex saat almakla meşgul. Burda onu çok kıro buluyorlar takma adıda "bling bling Sarko" kolundaki altın künyelerin çıkardığı ses bling bling:)

Fransa' da olmak demek düzenli kuyruğa girmek demek, 3 kişimi var hemen asker düzeninde kuyruk oluşturmaya bayılıyorlar, ben hepsinde biraz izci ruhu var diyorum. Mesela çiçek fuarı vardı şatonun birinde gidiş yoluna herkes dizilmiş yolu gösteriyorlardı büyük bir ciddiyetle hepside gönüllü çalışanlar, büyük izci kadın ve erkekler. Organizasyon arzuları hemen devrede! Hayatımda ilk defa sırada birisi hayır benden önce bu hanım var diye beni gösterdi inanamadım.

Fransa'da olmanın iyi yanlarıda var kötü yanlarıda her yerde yaşamanın olduğu gibi.Bence en önemli şey günlük hayatın tansiyonu burda daha düşük, trafikte hem yaya olarak hem sürücü olarak kendinizi kasmanıza gerek yok çünkü herkes kurallara uyuyor ne kadar rahatlatıcı anlatamam. Yani pusetle beraber çukursuz deliksiz kaldırımlarda gezip özel rampalardan yola iniyorsunuz gelmekte olan araba varsa zınk diye duruyor, temiz bakımlı çocuk parkına gidiyorsunuz yolda kimseden omuz yemiyorsunuz, parkta top oynayan müdahale ettiğinizde küfür yediğiniz 14-15 yaş arası eşek sıpaları yok, oğlum rahat rahat yaşıtları ile oynuyor çünkü parklar yaş gruplarına göre düzenlenmiş. Kimsede arsız benim oğlum haklı şımarıklığı yok,çocuklar üzerinde ciddi bir denetim var hatta bana göre biraz fazlaca. Parkta tanıştığınız kadınlar hemen özel hayatınızın en dip bucağına gitmeye çalışmıyor genel sohbetler ediliyor, İstanbul'da herşeyi sorup cevap alana kadar durmayan idmanlı teyzeler filan vardı sonradan anlattıklarınıza pişmanlık duyacağınız.

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin