17.08.2008

Kırmızı frenk üzümü reçeli, jölesi, Gelée de Groseilles




Fransızlar nerdeyse her meyvenin suyundan jöle yapıp reçel gibi yemeğe bayılıyorlar. Önceleri garibime gitsede şimde bende bayılıyorum, renkleri şeffaf olduğundan dolayı hem göze hem damağa hitap ediyorlar. Kıvamıda pastalara dolgu malzemesi ve tartlara baz yapmak, tereyağlı taze ekmeğe sürmek için ideal. Tarifini vereceğim kırmızı frenk üzümü jölesi aslında beyaz etlerin, ördek etinin yanına sos olarak kullanılıyor hafif asitli tadından dolayı özellikle yağlı etlerle çok iyi uyum sağlıyor. Frenk üzümünün faydaları saymakla bitmediğinden ve tadını çok sevdiğimden ben reçel olarak kahvaltıda da tüketiyorum. (Şekeri düşürüyor, karaciğer şişliğine iyi geliyor, kanı ve böbrekleri temizliyor, antioksidan vs vs)


500 gr kırmızı frenk üzümü
300 gr veya daha fazla şeker
3 yemek kaşığı su

1-Üzümleri bir çatal yardımıyla saplarından sıyırın. Yıkayın iyice kurulayın.
2-Suyu ve üzümleri bir tencereye koyun ve ateşi açın. Bir kepçe yardımıyla meyveleri patlatarak ezin. Kaynamaya başlayınca 3 dakika bekleyin ve ateşten alın.
3- Çok ince un süzgecine koyun, suyu süzülsün ancak ezmeyin. Çıkan suyu ölçün ve aynı oranda şeker ile ocağa koyun. Şekeri iyice eritene kadar pişirin ve kavanoza doldurun yaklaşık 250 gr civarı reçel elde edeceksiniz. Afiyet olsun...

5 yorum:

Selen dedi ki...

Bu recelin jole kivamini meyvenin suyu mu veriyor? Kirmizi frenk uzumu suyunu tarif ettiginiz sekilde hazirlayip diger meyvelerle karistirsam recel yaparken, ayni kivami alir mi?
Niyetim orman meyveleri receline eklemek de, o yuzden soruyorum.
simdiden cevabiniz icin tesekkurler.
Selen

beste dedi ki...

Merhaba; evet meyvenin icindeki pektin maddesi jole kivamini veriyor. Anladigim kadariyla jole icinde orman meyveleri receli yapacaksiniz. Normalde bogurtlenden de jole yapiyorum problemsiz eger pectin oranini dusurecek baska meyva eklemezseniz(turuncgiller vs) olur diye dusunuyorum.Umarim yardimci olabildim. Isterseniz bogurtlen jolesi tarifinide veririm. Sevgiler

Selen dedi ki...

Cok tesekkurler aciklamalar icin. Aslinda bogurtlen jolesi tarifi verirseniz cok iyi olur. Ilk recel denemem olacagini dusunursek, her turlu ipucuna ihtiyacim olacak.. :)

beste dedi ki...

tarifini bugun yazdim bloga bakabilirsin cok kolay gelsin zaten sonuc cok iyi olacak merak etme. Sevgiler

zarpandit dedi ki...

kesinlikle harika görünüyor keske burdada kolay kolay bulunsa kırmızı meyve çeşitleri :(( ya da ne bileyim tazecik jöleleri reçelleri :(( Ultra derecede buyuk AVM'lerde satılıyorlar sadece taze meyvel olarak..o da sayılı..bak bu açıdan çok şanslısın ;)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin