22.08.2008

Sabayon de Beste, Yumurtalı ahududu tatlısı



Mereng, macaron ve benzeri tariflerin sonunda elimde bolca yumurta sarısı kalıyor, bunları değerlendirmek için hemen kolları sıvıyorum. Sabayon Fransızların yumurta sarısı ve şekerin benmari usulü hafifçe pişirilmesi ile yaptığı, tecrübe gerektiren çok hafif bir tatlısı. Meyve ve kahve yanına eşlik etmeyi pek sever kendileri. Ben, yine sabırsız ben, zamanım olmadığında başka bir versiyonunu uyguluyorum ve çok hafif meyveli bir tatlı yapıyorum. Elde kalan yumurta sarılarını da lezzetli bir şekilde bitirmiş oluyorum.

4 Kişilik
4 yumurta sarısı
50 gr şeker
250 cl krema
100 gr kırmızı meyveler (Ben bu sefer ahududu, şeftali ve incir kullandım, bulabilirseniz yaban mersini, böğürtlen ve benzeri kırmızı meyvelerle daha güzel oluyor.)

1-Fırını 200 C ısıtın.
2-Bir çukur kapta yumurta sarıları ve şekeri beyazlaşana kadar çırpın.
3-Tek kişilik 4 adet fırın kaplarına meyveleri paylaştırın ve üzerine karışımı boca edin.
4-10-15 dakika üzeri kızarana kadar pişirin. Soğutup servis yapın.

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin