1.12.2008

İngilizce, fransızca,türkçe balık isimleri
















ahtapot
poulpe
octupus
balık
poisson
fish
balıkçı
pecheur
fisherman
barbunya
rouget barbet

çipura
dorade
gilt sea bream
deniz kestanesi
oursin
sea urchin
dil balığı
sole
sole

dulger  saint pierre john dorry
fener balığı lotte,baudroie




monkfish,anglerfish
hamsi
anchois
anchovy
istiridye
huitre
oyster



kalamar
calamar, calmar, supion
squid
kalkan
turbot

karides
crevette
shrimp
kaya balığı
gobiidae
goby
kefal
mulet
grey mullet
kerevit
ecrevisse
crayfish
kerevit
écrevisse
fresh water cray fish
kılçık
arete
fish bone
kılıç balığı
espadon
sword fish
kırlangıç
grondin
tubgurned
köpek balığı
requin
shark
kum midyesi
palourde, clovisse
clam
levrek
bar, loup de mer
sea bass
lüfer
tassergal
bluefish
manta
raie
ray
mezgit
merlan
whiting
midye
moule
mussel
morina
cabillaud,morue
cod
orfoz
merou
grouper
örümcek yengeci
araignee de mer
spider crab
palamut
sarda
bonito
sardalya
sardine
sardine
somon
saumon
salmon
sübye
seiche
cuttlefish
tatlı su balığı
poisson d'eau douce
fresh water fish
tatlısu levreği
perche
perche
tekir
surmulet
striped red mullet
ton
thon
tuna
uskumru
maquereau
mackerel
yengeç
crab
crab

17 yorum:

Sal dedi ki...

sizi tanimiyorum..yurt disinda yasayinca en zor onal sey...sebze ve baliklarin turkcesi ingilizcesi benim icin :)) gerci bazen ise yariyor ...hic bilmedigim tatmadigim lezzetleri tadiyorum...kokusu..rengi hosuma gidince aliyorum...once yiyip sonra ne olduguna bakiyorumm...boylesi cok keyifli oluyor...tesekkurler balik isimleri icin...hatta fransizcasi olmasi daha da iyi oldu:))

beste dedi ki...

evet zor ama keyifli bilmediklerimizi keşfediyoruz ve geleneksel tadlar değişiyor yeni keşiflerle...Benide önce cezbeden rengi sonrada kokusu, ha birde alışılmış dışı olanlar beni baştançıkarıyor, yani mor patatesler, kırmızı havuçlar vs Califoniya'da da vardır belki:)Zevkli tırmanışlar;)Kafanıza takılan yiyecek isimlerini sorun bir sözlük hazırlıyorum banada yardımcı olur. Sevgiler.

Unknown dedi ki...

valla bu balık isimleri çok makbule geçti çoooookkkk teşekkür ederim ;)

beste dedi ki...

rica ederim cok memnun oldum ise yaradigi icin :)

Adsız dedi ki...

coook tesekkur ederim fransizca balik isimleri cok isime yaradi=)

oyaninmutfagi dedi ki...

merhabalar bende fransada yasiyorum balik cok seviyorum isimleri bilemeyince pisirme ozelliklerinide bilemiyorum sozluk ararken sizin blogunuza rastladim bu cok iyi oldu tesekkurler birde lieu noir baliginin turkce ismi nedir acaba bir bilginiz varmi varsa bilgilendirirseniz memnun olurum iyi gunler

beste dedi ki...

Oya-Merhaba, blogunun adresini birakmamissin bir goz atardim. Bazi Mans ve Atlantik baliklari dogal olarak bizde yoklar lieu noir ingilizcesiyle pollock bunlardan biri komur baligi diye cevrilmis:)daha cok endustriyel uretimde kullaniliyor, surimi yapiminda filan!

ZencefilliÇörek dedi ki...

bu liste de super olmus, sevgiler.. :))

beste dedi ki...

excel'de yapmistim bu tabloyu copy paste ederken bozuldu bir turlu duzeltemiyorum; simdi daha kapsamli yeni bir liste hazirliyorum yakinda update edecegim!

oyaninmutfagi dedi ki...

merhabalar cevabiniz icin tesekkur ederim blogumun adresi "www.oyaninmutfagi.blogcu.com"

xxxx dedi ki...

sonunda aradigim butun balik isimlerinin turkcelerinin listesini buldum=) fransizca-turkce sozlugu acip aramaya useniyordum... mukemmel bir ilk yardim kiti gibi geldi bu yazi.

beste dedi ki...

merhabalar, ise yaradigina sevindim biraz daha duzenleme yapma gerek ama bir turlu yapamadim!

Adsız dedi ki...

Palamutun firansiz casini ariyordum tesekurler

Adsız dedi ki...

Merci.. :))

Unknown dedi ki...

Merhaba,
Gerci eski bir yazi ama cok yararli buldugumu soylemek istedim. Ben de yeni blog yazmaya basladim ve bu kaydi lieu noir cevirisi ararken buldum. Her zaman elimin altinda olmasi gereken bir liste. Cok tesekkurler!

http://defterdeffter.blogspot.fr/

yatkaptani dedi ki...

Merhaba benim adim Ahmet.
Fransizca adi Dorade Coryphène olan daha çok sicak deniz baligini Türkçe adini bana yazarsaniz mutlu olurum.

beste dedi ki...

Merhabalar,
Dorade çipura Turkçe, selamlar

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin