16.09.2009

Bogurtlen receli/jolesi; gelée de mûree




Selen icin;

2 kilo bogurtlen
1,5 kilo seker ancak cikacak bogurtlen suyuna gore ayarlanacak
1 limon



1-Bogurtlenleri hizlica sudan gecirip suyunun suzulmesini bekleyin.


2-15 cl (asagi yukari 3/4 su bardagi)su ile bir tencereye koyup 5 dakika kaynatin bu esnada meyveleri iyice suyunun cikmasi icin bir catal yardimiyla ezin.


3-Bu karisimi ince tel suzgecten suzun fazla ezmeyin yoksa joleniz bulanik olur. Cikan su miktari kadar sekeride ekleyip tekrar tencereye koyun. Orta ateste 20-30 dakika arasi kaynatin. Olup olmadigini buzluga konulmus bir tabaga bir damla koyarak kivamina gore karar verin. Fazla akiskan yada kati olmamasi lazim. Her iki durumunda caresi var gerci;) fazla katiysa biraz su ekleyip tekrar kaynatin fazla sulu kalirsa tekrardan biraz daha kaynatin. Her halde ikgudunuze guvenin recel pisirme yetisi icimizde bir yerlerde dogal olarak var anne ve anneannelerimizden gecen.Eger bogurtlenler fazla olgunlasmis ise bir limon suyu ekleyin yoksa gerek yok. Ben piserken icine 2 tane yildiz anason atmistim keyfinize kalmis.

4 yorum:

Selen dedi ki...

COOOOK tesekkur ederim!
Ilk recel denememi yarin bu tarifle yapacagim, cok heyecanli!
Sevgiler,
Selen

beste dedi ki...

guzel olacak haberlerini bekliyorum.

Selen dedi ki...

Super oldu, esim de cocuklar da cok begendi. Benim de recel konusunda kendime guvenim geldi. Sanirim haklisin recel yapma becerisinin genlerimizin bir yerinde kayitli oldugu konusunda :) Tarif de fool proof olunca sonuc harika oldu.
Tekrar cok cok tesekkur ederim.

beste dedi ki...

cok sevindim iyi bayram hediyesi oldu bana. Afiyet olsun sevgiler

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin