18.10.2010

kolay karamel yapimi, bahceden ozetler


yapraksiz kalmis ama tum gucuyle tomurcuklarini acmaya calisan bir sabah sefasi

Bahçede kiraz ağacım tüm diğer bitkiler gibi hızla yapraklarını döküp kışa hazırlanıyor. Mevsim dönümlerini bahçeden seyretmek hoş ben ama ben hazır mıyım güneşsiz uzun karanlık kış günlerine? Belki uyumaya hazırlanan hayvanları, kış için yapraklarını döküp gücünü toplayan bitkileri taklit etmeliyim, daha çok Leo Ferré “avec le temps( zamanla...)” dinlemeliyim, yetmedi Richard Galliano’nun sözsüz versiyonunu. İçime, daha çok içime dönmeliyim, hayal kırıklıklarımı toprağa gömmeliyim, üzülmemeliyim, zihnim durulaşmalı, sakinleşmeli, derin nefesler almalıyım. Evet doğayı taklit etmeliyim ta ki kendi doğamı bir daha kaybetmemek uzere bulana kadar...

Umudun fotograflari...
 bu bir adacayi cicegi kisin gelmesine sevinmis diyebilecegimiz kadar guzel
 krem pembe degisimli sarmasik gulu de oyle
kadim dost kadifeler her daim oradalar

sonbaharda kuzey'e gocerek bahcemi senlendiren kizil gerdan (fransizca rouge gorge(meali kizil gerdan) erithacus rubecula
Mantar sevdam bitmedi dun sabahi yine ormanda gecirdik, Leonardo topluigne buyuklugundeki mantarlari gorebilip annneeee diye heyecanla bagiriyor:)




Hüzne en çok karamel yakışır biraz genzi yakar, tatlıdır ve karakterlidir. Buyrun yapımı,

Karamel yapımı
80 gr krema
150 gr toz şeker
100 gr tereyağı mümkünse tuzlu
Tussuz treyağı kullanıyorsanız 1 çay kaşığı iri deniz tuzu

1-Bir kalın tabanlı çelik tencereye tüm toz şekeri koyup kısık ateşte bırakın. Arada tencenin saplarından tutup sallayarak ısının eşit dağılmasına yardımcı olun. Şeker eriyip karamel rengini almaya başlayınca (dikkat edin kolay yanar) küp küp kesilmiş tereyağını ekleyin ve hızla karıştırın akabinde kremayı ekleyin karıştırmaya devam edin. Sıçramalar olabilir ellere dikkat. Homojen bir hale gelene kadar karıştırın. Karameliniz hazırdır. Bir kavanoza koyup buzdolabında uzun süre saklayabilirsiniz. Taze ekmekle, kek veya brioş üzerine, dondurmayla yada fırında pişmiş elma üzerine sürüp yiyebilirsiniz. Kıvamını daha akışkan hale gtirmek istersenız hafif benmari usulü yada mikrodalgada ısıtın. Afiyet olsun.



18 yorum:

Adsız dedi ki...

bahcenin dogaya vedasi harika. kareler cok güzel.karamel bendede biraz hüznü animsatir.evet evet bende cani sIkIldikca tatliya sarilanlardanim :)

bilge ve annesi dedi ki...

Sevgili Beste, hislerime tercüman olmuşsun. Ben de uzun kış günlerini düşündükçe ne yapmalıyım derken evde kış uykusuna yatan kaplumağaya bakınca "doğaya uymak lazım" diye düşünmüştüm. Fotoğraflar nefis, tarif zaten nefis, ellerine sağlık.

nevin dedi ki...

Beste'cigim, farkinda misin bilmem ama senin bu blog git gide bir sanat sahaserine donuyor.. cok coook guzel..

Ballı Cimcime dedi ki...

Harika fotoğraflar, hayran kalınası... Ellerinize sağlık, sevgiler.

Mehmet Vuran dedi ki...

Bizim kızıl gerdanlarımız da gelmek üzereler. Biz onlara burda "kınalı" diyoruz. Oradaki mantar da çok tanıdık. Bizim "çıntar"ımız :)

Müge dedi ki...

Besteciğim, seni biraz hüzünlü buldum bu mesajında, sonbahar Fransa'da daha mı kasvetli geçiyor acaba, ben senin neşeli mesajlarına alışkınım hep, lütfen kendine iyi bak ve yaydığın güçlü pozitif enerjiden bizi mahrum bırakma.

Sevgiler,

Oya Kayacan dedi ki...

Karameli hemen tüketmek üzere tereyağsız yapanlardanım. Fotoğrafların harika her zamanki gibi. Hele mantarlar... Masal mantarlarına hiç rastlayamadım doğada. Görsem yanıbaşına oturur 'o cici o cici!' diye severim herhalde.

Crebro dedi ki...

Karame ve brioş harika görünüyor. Ben bunu denersem hepsini aynı günde yerim hastaneye kaldırırlar :)

Misafir gelince yapmalı :)

kekvekahve dedi ki...

insan hiç kızıl gerdanı alıp içine koymak ister mi? o nasıl bir güzellik, masumiyet.
fotoğraf şahane.
hiç karamel yapmadım, deneyeceğim. ellerine sağlık beste'ciğim.

nalan dedi ki...

ağzımın suları aktı yine. yaptın yapacağını :)

Mimosa Café dedi ki...

bestecim senin bahceye cikip alinacak birkac derin nefes yaratacagi arinmislik duygusu sayesinde sanirim tum huzunleri bertaraf edip doganin bir parcasi oldugun gercegini doyasiya hissetirecektir. karamel enfes, yine bir tarifini daha uygulamaya motive oldum. esmer seker kullanabilir miyim?

beste dedi ki...

Betul-Cok tesekkurler, cani sikilinca, mutlu olunca tatliya bahane cok seker hastasi olmadan hayatimi tamalarsam mucize olacak!!!
Bilgeveannesi-Cok tesekkurler, kisi uyuyarak gecirmek fena fikir degil de ama kartopu oynayamayiz o zaman:)
Nevin-Yok yahu ne haddime, sanat eseri valla sahane tanimlama cok tesekkurler
Ballicimcime-Merhabalar, cok tesekkurler begenmenize sevindim
Mehmet-Cintar'la ayni aileden ama bu yenmeyen bir cins:) kinali'ya selamlar
Muge-Yok beni Fransa'nin sonbahari degil Turkiye'nin insanlari yoruyor!!! Daha iyiyim bile tavsiyenize uyulacaktir efenim:)

Oya Kyacan-Ohh hosgelmis sefalar getirmissiniz. Cok tesekkurler 40 kere soylerseniz inanacagim ona gore:) Masal mantari sinek mantari adindan daha guzel degil mi?

Crebro-Evet ya niye seker zararli haksizlik buna bir care bulunmali vallahi stevia kesmiyor beni aci bir tata birakiyor genizde! Ben de binbir bahaneyle yapiyorum sucluluk duygumu azaltmak icin:)

Serpil-Kizil gerdan cok ozel bir kus ama bu aleme dalinca kusbaz olup cikiyorsun masumiyetleri, gerceklikleri, sesleri dinlemek istersen bizim dogakesife tik tik, berceste videosunu koymus.Cok kolay yapmasi tadida sahane bakalim begenecekmisin?

Nalan-Vallahi sonbaharin sucu:)

Mimosa cafe-Esmer sekere hic gerek yok beyaz seker karamel tadini cok guzel aliyor, bana esmer seker sanki yanar gibi geldi dene istersen sonuctan haberdar et emi? sevgiler

didem dedi ki...

Bu kadar degisik tarifler nerden aklina geliyor bravo! Bahceden fotograflara bakarken icim acildi.
Hava hala gunesli sanirim oralarda cicekler, boceklerden renkli goruntuden, bana oyle geldi.

Tijen dedi ki...

Hüznün az, mutluluğun bol olduğu bir kış olsun Beste!

Zehra Gürgen dedi ki...

Bu karameli deneyeceğim kesin güzel olacak.
Senin bu çieklerine hastayım, yazın Fethiye'ye gelmeden bende çiçeklendirmeliyim bahçeyi balkonu :)) yoksa sana karşı mahçu oluruz ...

sevgiler

Ozlemaki dedi ki...

Yüreğindeki bahçelerin mis gibi kokusu her daim olsun kuzumaki.

Adsız dedi ki...

bahçe ve ordaki herşey harika.. kızılgerdanlar buraya kışın geliyor bekliyorum ben de :)
cara şeker mela kahverengi demek sanırım latincede, güzel olabilir ama biz pekmezi tercih ederiz..

Nihan dedi ki...

kararımı verdim,yanına taşınıyorum.yetti canıma..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin