13.12.2010

geri donusumu olan dogal malzemelerle Yilbasi agaci suslemeleri

Gecen sene bu vakitler bir apartman dairesinde yasarken yaptigim kapi susu pazardan aldigim bitkilerleydi. Insan dogaya yakinlastikca saygisi ve koruma icgudusu artiyor. Bu sene yogun kar yagisinin kirdigi dallar ve kozalaklarla yaptim kapi susumu. Ani bastiran soguk ve kar dolayisiyla dallarda hicbir kirmizi yemis kalmamis hepsini kuslar yemisti. Yilbasi agaci suslemek ozellikle cocuklarin ve benim gibi cocuk kalmislarin cok hosuna giden bir hazirlik. Samanik koklerimizi de unutmayalim. Daha onceki yillarda plastik bilincim gelismedigi icin plastik susler almisligim varsa da uzun zamandir bu hatayi yapmiyorum. Dogaya minimum zarar vererek cok guzel bir agac suslemek mumkun.
               Kumaslardan ve dugmelerden yapilmis sevimli bir geyik. Eminim sizler daha neler yaparsiniz.

Bitki saplari ve pamuk ipten yapilmis melekler

                                
Camdan yapilmis melekler

Yine camdan yapilmis kirilgan bir o kadar da guzel bijular.

Favorim ahsaptan yapilmis kucuk adamlar

Ipliklerle sarilmis toplar

keceden yapilmis kar taneleri (hayir ben yapmadim keske ama bu dikis islerine hic sabrim yok)

boyanmis sime batirilmis kozalaklar oglusla yaptik.

 Daha neler neler yapilabilir. Hamurdan susler yapip boyanabilir, portakal dilimleri kurutulup asilabilir yada minik kirmizi amasya elmalari, arada bir koyduklarinizi yiyip yenileri ile degistirmek kaydiyla ziyan olmasinlar. Sizin ne gibi fikirleriniz var paylasirsaniz mutlu olurum.

Agac suslemek samanik zamanlardan kalma bir gelenek. Kesinlikle ormanlardan kesilmis cam agaclarini satin almayiniz bu bir ekolojik felaket. Plastik agaclarin 2/3 sene sonunda atilip yenisinin alindigina dair anket yapilmis. Geri donusumu olan plastik agac su an icin yok. En iyisi kovalarda daha sonra ekebileceginiz agaclar diye dusunurken sicakta evde bir ay civari bekleyen bir agacin ekilmesi halinde hayatini devam ettirebilmesi her zaman mumkun olmuyor. Avrupa'da bu is icin ozel agac yetistiriyorlar. 
 Ekolojik kapi susu icin once bahcenizdeki kirik, budanmasi gereken dallardan faydalanabilirsiniz. Kesinlikle parklar, bahceler yada ormanlardaki agaclara el surmeyiniz.  Bu mevsimde budanmasi gereken calilar var bir bilenin yardimiyla onlardan faydalanabilirsiniz. En kotusu kokina satan roman vatandaslarimizdan satin alabilirsiniz. Cogunu  Yildiz Parki'ndan topluyorlar ancak bu is icin parklar mudurlugune para oduyorlar yani gelisiguzel degil nispeten kontrollu bir is yapiliyor.  Bu sene kar yagisi dolayisiyla kirilan cam dallarini topladim. Hedera sarmasigin tohumlari, kozalaklar ve kirmizi rafya ile her sene kullandigim metal ve saplardan olusan halka ile ise koyuldum.
 iste sonuc

Buda minik olan. Evini eriyen karlar dolayisiyla tasan nehir  nedeniyle evi sular altinda kaldigindan, 15 gundur evinde yasayamayan,  tum fotograflari islanmis, hasar gormus arkadasima hediye edecegim.

karanfilli portakallar benim eserim:)

 Kremlin sarayi
 Eskimolar isi gelistirdi gordugunuz gibi.
 Bir ses duydum, cama kar topu atildi zannettim, mutfaktayim isim var ama isime kurt dustu dur bir bakayim dedim ama aradan 10 dk kadar gecti. Birde ne goreyim karin ustunde sahene renkleriyle bu arkadas ama kipirdamiyordu. Elime aldim, gozunu acamiyor olmek uzere, o kadar minik ki avucumda kayboldu. Bebekken sakinlestirmek icin ogluma yaptigim gibi kalbime dayadim oyle kaldi hareketsiz. Sonra bir mucize oldu kalbi hizla atmaya ve kipirdanmaya basladi, kafasini kaldirdi bende onu daha fazla korkmasin diye delikli bir kaba koydum. Yarim saaten fazla kaldi bizde ,onunde ekmek var ama korkudan yiyebilir mi zavalli aldik onu daha fazla yuksek isiya maruz kalmasin diye bahce malzemelerinin durdugu eve koyduk, kapagi acar acmaz pirrrrr diye uctu ayni sarkidaki gibi. "minimini bir kus domustu, pencereme konmustu, aldim onu iceriye cik cik otsun diye, pir pir ederken canlandi ellerim bombos kaldi.
                                          Bu kus evi ortusunu bana orecek bir gonullu ariyorum:)

Mor, kirmizi, sari patateslarin hikayesi icin dogakesif'e tik tik...

27 yorum:

Adsız dedi ki...

Beste öldürdün sen beni. 2 gün önce kar yağdı ve dün Ashley'le çıkıp senin kapı süsleri gibi doğadan topladığmız malzemelerden eve kaseler hazırladım ağaca süsler ekledim ve şu an fotolarını eklerken baktım ki sen yeni post yayımlamışsın.Akşama doğru koyacağım fotoğrafları bende :) Ne büyük mutluluk kendi yaptığın süslerin altında yanında oturmak değilmi ? Dün birde sütlaç yaptık açtık christmas şarkılarını öyle güzeldi ki :) Ağacın süslerin çok güzel olmuş ama en çok Kremlin sarayını ve Eskimo evinizi beğendim :D Çılgın ana ve oğlu

Pinky dedi ki...

Merhaba; blogunuzu çok sevdim ve kuşlara bayıldım :)
cama çarpan kuş minimini bir kuş şarkısı gibi olmuş sahiden, kulağımda o şarkıyla okudum, kuşun iyileşmesine sevindim :)

ben de bu sene süslerimi kendim yaptım seramik hamurundan. hem keyifli hem plastik görüntüsünden uzak oldu.

Deli Anne dedi ki...

hangi birini övmeli bilmem ki.. el yapımı yılbaşı süslerne mi (ki keçeden yapılmış kar tanesi ve kelebek çok sevimliydi), minik kuşa mı, kremlin sarayına mı yoksa iglooya mı:) ya da fotoğrafların güzelliğini övmeli en iyisi.. sevgiler.

beste dedi ki...

RRH-Olme yahu dur canim! Sutlaca tarcini untmayin:) Pek bir cilgin halim kalmadi aslinda tek disi kalmis canavar diyelim:) sevgiler bekliyorum fotograflarinizi...

Pinky-Cok tesekkurler. Seramik susler ah ne kadar guzel olmuslardir paylassan gorsek bu guzellikleri:) sarkiyi sevenler hala cocukluk odnemine yakin olanlar birbir cikacak ortaya simdi!sevgiler

Delianne-Mavi kozalak ve kapi susleri disinda benim el yapimi birseyim yok orada malesef. Malzemelerim var ama kece, dikis vs yapmak istedigim ama cok sikildigim isler onlari artik uzmanlarina birakiyorum.Bgenemene sevindim, sevgiler..

Damak Tadı dedi ki...

Becerikli olmak böyle bişey sanırım..Her telden çalıyorsun Beste'ciğim (öyle derler ya büyüklerimiz)..Bu hallerine bayılıyorum ve seni çok takdir ediyorum..

Fotoğraflarının her biri harika,her biri ayrı bir emek..Portakal ne şeker olmuş öyle..Keçe çalışmalarına da bayıldım..)


Ellerine ve gönlüne sağlık tatlı Beste..)

Mimosa Café dedi ki...

cok sekersin bestecim yaa, hersey birbirinden sempatik. ben de bugunlerde kapi susu yapacagim kozalaklarla ve de eskiden cok inandirici cam agaci taklidi bi malzemeler oluyordu onlardan alicam. cok guzel olacak :)
minik kusa can vermissin ne guzel bir duygu olmali...
bu arada onigiri kalibin olmasina nedense hic sasirmadim :)))
bere orebiliyorum ama kus evi ne yazik ki canim. opucukler bolca.

beste dedi ki...

Damaktadi-Cok tesekkurler her tarakta bezim var evet:) Ortacag bilginleri gibi diyeyim daha pozitif oluyor sanki:) ama yok keceyi ben yapmadim bu dikis nakis islerine sabrim yok minik minik islemek bana gore degil! ben yapanlari takdir ediyorum:) sagolasin Gul'cum:)

burcu dedi ki...

Cok guzel gorunuyor hersey. Ben yilin bu zamanini cok seviyorum, herkes daha bir pozitif oluyor.

Müge dedi ki...

Besteciğim, senin blogunu ziyaret ettiğim zaman bir peri masalı izliyorum hissine kapılıyorum, elbette senin de hayatında güçlükler vardır, fakat genel olarak o kadar pozitif enerji veriyorsun ki senin huzur ve mutluluğun bizlere de yansıyor. Noel/Yılbaşı ağacı çok güzel olmuş, benim evdeki yıllar önce Sirkeci'den aldığım plastik bir ağaç -Türkiye'de gerçek çam ağacı kullanan olduğunu sanmıyorum- ve süslemelerim de IKEA'dan aldığım plastik süslemeler. Umarım gelecek yıllarda benim de vaktim olur da senin gibi doğa ile barışık ve el emeği eseri süslemeler yapabilirim.

Selamlar, sevgiler,

beste dedi ki...

b. tesekkurler evet ve evleri tarcin portakal kokusu sariyor:)

Muge-Ne guzel amacimda bu zaten yoksa dedigin cok dogru! zaten bir suru ic karatici sey varken birde ben ekleme yapmak istemem. bu bloga gelenler yuzlerinde gulumseme ile ayrilsinlar ne mutlu bana. O susler yani dogal malzemeyle yapilmis olanlarin bir kismi(samandan yapilmis geyik ve melekler, kece kar taneleri) o isvec magaza zincirinden alinmistir vaktim olmadigi zamanlarda! 2004 yada 2005 ve hala severek kullaniyorum yani plastige mecbur degiliz ben onu vurgulamak istemistim! Sen zaten dogayla barisiksin gordugum kadariyla ama el megei kismi dileklerinin en kisa zamanda yerine gelmesi umuduyla.

beste dedi ki...

mimosa-minik kus cok ozel bir deneyimdi benim icin yasamasina o kadar sevindim ki anlatamam:) onigri kabini sende gorunce benim sasirmadigim gibi:) hayatta basladigi hicbir orguyu bitirememis ogluna bir kazak orememis anne olarak bravo bereye:) sevgiler

ayçobanı dedi ki...

Kurtardin yani bizim mavi kafayi, sunun sevimliligine bak :) umarim daha dikkatli, cok heyecanlanmadan ucmayi becerir bundan sonra kerata!!!

Iglonuza bayiliyorum :) ma siz asmissiniz olayi, saray surlarina gecmissiniz artik :)) Kisin tadini cikariyorsunuz, ne guzel!!

Dur simdi gidip patatesleri okuyayim...

hüznün tadı dedi ki...

Süslemeler Kremlin Sarayına yakışmış doğrusu. Ben en çok kozalakları sevdim.

Oya Kayacan dedi ki...

Nasıl da keyifli hazırlıklar bunlar böyle. Orada olmak isterdim doğrusu. Kar kapıda, içerde de sıcak şarap vardır. Süsler püsler, en kötü günümüz böyle olsundu.

beste dedi ki...

Aycobani-sorma cok sevimliydi heyecanli daha gencti sanirim:) kar eridi aslinda haftaya gelecek diyorlar bakalim bu sefer hazirlikliyiz unumuz bol!

Huznuntadi-tesekkurler sevilmeyecek gibi degilller birde bogazda topladigimiz fistikli kozalaklardan olsa, icinden fistiklar ciksa degme keyfimize.

Oyaanim-Kar eridi sicak sarabimiz tam isabet bekleriz efenim:)tarcinli kurabiyelerimizde var.Olsun olsun...

minimalist dedi ki...

Beste süpersin yine; kremlin sarayınız muhteşem :))) ağaç süslerine bayıldım...o kuş evini ise keşke yapabilseydim ama gerçekten harika...

pinomino dedi ki...

Ay yoksa nazar mı değdirdim diye düşündüm mavibaştankara'ya:( ama cik cik deyip pırrr diye uçmasına çok sevindim:) evde 2 muhabbetimiz var.. onları bende elimde ısıtıyorum:) benimkiler sıcak iklim kuşu olduklarından kış bizim için sıkıntı. sıcak su torbası dayıyorum kafeslerine ısınıyorlar:) yine çok güzel fotolar bayıldım:)))

Anne ve Bebisi dedi ki...

Ellerine saglik, cok guzel olmuslar :) Arkadasina da cok cok gecmis olsun, kucukken bizim de evimizi tasan bir dere basmisti..

Dikise ulassan, harika seyler yaparsin eminim :)

Kus evi orgusunu ise reklam karsiliginda:P bazi arkadaslardan talep edebilirsin :))

beste dedi ki...

Minimalist-Tesekkurler Unvercim:)

Pino-Evet nazara geldi gerci kafasi mavi ama belki o ise yaradi cani kurtuldu:) cok tesekkurler

Anne ve bebisi-Ya kadin hala evine giremiyor sigortasi var allahtan ama eksperler gelecek, yapacaklar yeni yila kendi evinde giremiyecek ama tabi bizdeki sel felaketlerini dusununce hafifi kaliyor bu cok tesekkurler. Dikis beni asiyor be Esra'cim bir kere patcwork tirtil yaptim bitirene kadar kurdesen doktum minik minik dikisler bana gore degil! ayol ben cafe fernando'muyum reklam alayim alsa o alirdi peh:)

Mehmet Vuran dedi ki...

Bu ne beceriklilik böyle. Sende ne hünerler varmış. Tebrik ediyorum, bravo. Becerikliliğine bravo, doğaya olan hassasiyetine bravo, hele Leonardo ile bu kadar iyi anlaşmana, onunla bir çocuk gibi olmana ne demeli. O eskimo fotoğrafında iki çocuk gibisiniz, çok güzel. Süslerin hepsi çok güzel olmuş. O Kremlin sarayı kulelerine kim uğraştı o kadar. Çok güzel olmuşlar...

beste dedi ki...

Mehmet-Cok ilginc ben kendimi pek becerikli bulmuyorum. eskiden zamanim olmazdi simdi var malzemelerimde var ama arzum yok pek. Sen boyle soyleyince utaniyorum hatta. Guzel sozlerin icin cok tesekkurler. kremli sarayi komsunun isi:)

Meyvelitepe dedi ki...

Harika olmuş bütün süslemeler Beste. Her yıl ben de yapıyordum kapı süsümü sarmaşıklarla, bu yıl pek üşendim, senin postu görünce bir gayret yaparım belki yarın bir tane.

fer dedi ki...

Love the little straw angel! Very cute

nalan dedi ki...

komşu boşuna gelip de senin evini saray yapmamış. var sebebi, bak biz hepimiz görüyoruz seni.
çok sevgiler buralardan bestecim, ellerin dert görmesin.

Ozlemaki dedi ki...

Ne incesin Beste...Hepsi çok güzel!

anneyazar dedi ki...

Ben boşuna demedim masal gibi diye:) Gerçekten de masalın içinde gibi görünüyorsunuz:) O kapıda ki nazar boncuğuna gerçekten ihtiyacın var.

Sibel dedi ki...

Bizim ağacımız da 2 yıl sonra yenilendi, ama ev büyüdüğünden:) Eskisi atılmadı ama, eşimin ofisine gitti. Gerçek ağaçlara ben de karşıyım, onların yeri doğa...

Ağaç süslemeleri konusunda sana katılıyorum, benim de hiç dikiş becerim yoktur. Olsa herhalde kendim yapardım hepsini. Ben çam ağacı şeklinde zencefilli kurabiyeler yaptım, jelatine sarıp astım ağaca:) İsteyen alıp yiyebilir diyorum görenlere:)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin